Szybciej od bardzo słabo jeszcze rozwiniętego przemysłu wzrastało w tym czasie, zwłaszcza w Kanadzie centralnej, rolnictwo, produkujące w coraz większym stopniu na eksport oraz zaopatrujące w żywność kanadyjskie miasta i osiedla. W miarę posuwania się na Zachód linii kolejowej i towarzyszącego jej osadnictwa powstawały na preriach farmy rolnicze, stanowiące niebawem główny rezerwuar bogactwa zbożowego Kanady. Rozwijało się też górnictwo, wydobywano w centralnych częściach kraju miedź i ołów, na wschodzie węgiel. Szybciej rozwijały się bardziej centralnie położone prowincje Kanady, Ontario, Manitoba i Quebec, natomiast prowincje morskie w mniejszym stopniu uczestniczyły w zaczynającym się okresie ery przemysłowej. Toronto stawało się coraz poważniejszym konkurentem Montrealu jako ośrodek banków i spółek handlowych, skutecznie rywalizujących z głównym miastem Quebecu. Obok tych dwóch coraz poważniejszych metropolii, Toronta i Montrealu, rozwijać się szybko zaczął pod sam koniec XIX w. Vancouver w Brytyjskiej Kolumbii, zwłaszcza od czasu zakończenia w 1885 r. transkontynentalnej linii kolejowej Canadian Pacific Railway (w skrócie CPR). Na główny ośrodek prowincji preryjnych wyrastał Winnipeg w południowej Manitobie.
Ostatnio dodane:
Pomoc drogowa Wałbrzych
Wypadek, awaria? Jest pomoc drogowa
Podczas podróży samochodem trzeba być przygotowanym na różne nieprzyjemne sytuacje. Mogą to być np. awaria auta, stłuczka lub wypadek. Takie...
Spedycja do Grecji
Wprowadzenie
Grecja, kraj o bogatej historii, pięknych plażach i zapierających dech w piersiach krajobrazach, jest popularnym celem zarówno turystów, jak i przedsiębiorców. Spedycja to kluczowy...